×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1395/11/30 - 12:51
  • بازدید : 26
  • تعداد بازدیدکننده : 25
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

آزمایشگاه مرکزی دانشکده پزشکی با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد

آزمایشگاه مرکزی دانشکده پزشکی همزمان با ایام مبارک دهه فجر با حضور جمعی از مسئولان روز چهارشنبه 20 بهمن ماه در دانشکده افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم که دکتر پالش مدیر حوزه ریاست دانشگاه، دکتر جرجانی رئیس دانشکده پزشکی، دکتر ضیایی معاون پژوهشی دانشکده و جمعی از مدیران گروه های آموزشی و معاونین آموزشی مراکز حضور داشتند ، دکتر جرجانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب ، تقارن این مراسم را با ایام مبارک دهه فجر به فال نیک گرفت و از زحمات و حمایت همه جانبه ریاست محترم دانشگاه و تمامی کسانی که در تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه نقش بسزایی داشتند تشکر و قدردانی نمود.

ایشان در ادامه با تاکید بر هم افزایی توان تخصصی و علمی گروه های آموزشی و استفاده حداکثری از امکانات و فضای فیزیکی به طور مشترک اظهار داشت: با توجه به کمبود امکانات و بودجه نهایت سعی بر این شد که فضایی بعنوان آزمایشگاه مرکزی در دانشکده در نظر گرفته شود تا تجهیزات مشترک مورد نیاز تمامی گروه ها در آن جمع شده و بتوان استفاده شایسته از آن نمود.

رئیس دانشکده پزشکی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده جهت راه اندازی آزمایشگاهی وسیع تر در جنب دانشکده پزشکی خاطرنشان کرد: محوطه ای با نام پردیس امام رضا(ع) در جنب دانشکده پزشکی در نظر گرفته شده است تا آزمایشگاه جامع و وسیع تری در آنجا راه اندازی شود و بسیاری از دانشکده ها و گروه ها در آن پردیس گرد هم جمع شده و از منابع مشترک در مقیاس بالاتری استفاده نمایند و این آزمایشگاه در آینده نزدیک می تواند نیازهای اساسی گروه های آموزشی پایه و بالینی را برطرف نماید.

در ادامه دکتر ضیایی معاون پژوهشی دانشکده پزشکی با اشاره به اهداف تاسیس آزمایشگاه مرکزی اظهار داشت: آزمایشگاه مرکزی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تلاش در جهت متمرکز نمودن و ساماندهی امکانات و تجهیزات پیشرفته مورد نیاز گروه های مختلف آموزشی، بهره وری بهینه از امکانات موجود، صرفه جویی در هزینه ها ، انجام پژوهش ها در مسیری با حداقل چالش ها، امکان بهره وری از داده ها در آینده، ایجاد ارتباط بیشتر در بین پژوهشگران و انتقال اطلاعات، پرهیز از انحصاری شدن دستگاه ها و تجهیزات موجود و دسترسی اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان به امکانات پژوهشی با اولویت اعضای هیئت علمی ، پژوهشگران و دانشجویان گروه های آموزشی دانشکده پزشکی در سال 1395 هجری شمسی در محل بال جنوبی دپارتمان پاتولوژی تاسیس گردیده است. 

ایشان افزود: این واحد بر اساس قوانین و دستور العمل های مصوب شورای راهبردی این مرکز، با رعایت اولویت ها اقدام به ارائه خدمات آزمایشگاهی به تمام گروه های آموزشی دانشکده پزشکی و نیز محققین سایر مراکز می کند. همچنین از دستگاه های موجود در این واحد می توان به اسپکتروفلوریمتری، لیوفیلزاسیون نمونه ها و محلول ها ، خوانش جذب UV-Vis، فلورسانس و لومینسانس و  Real-Time PCR   ، سانتریفیوژ یخچال دار، آون، ژل داک، اتوکلاو، یخ ساز،  فریزر 20-، هموژنایزر، ترازوی دیجیتال،  میکروفیوژ اسپین و سیستم الکتروفورز عمودی، افقی و بلاتینگ اشاره نمود.

دکتر ضیایی با اشاره به نحوه خدمات دهی این آزمایشگاه بیان نمود: استفاده از دستگاههای آزمایشگاه برای اعضای هیات علمی و دانشجویانی که دارای طرح مصوب دانشکده هستند و یا پایان نامه ثبت شده دارند بدون هزینه می باشد . همچنین با توجه به استقرار اولیه تجهیزات ، این مرکز آماده ارائه خدمات در زمینه آزمایشات مولکولی می باشد که بر حسب تقاضای اعضای هیئت علمی و محققان دانشگاه تجهیزات مورد نیاز به مرور اضافه خواهد شد.

در ادامه جلسه دکتر پالش مدیر حوزه ریاست دانشگاه، با تبریک ایام دهه فجر ، از تلاش تمامی دست اندرکاران تاسیس این مجموعه با توجه به شرایط سخت مالی قدردانی نمود و بیان داشت: در شرایط کمبود بودجه ، انجام فعالیت های توسعه ای، تعمیراتی و تجهیزاتی ارزش مضاعفی خواهد داشت و می توان از آن در ایجاد انگیزه و تحرک بیشتر برای استفاده بیشینه از منابع و مدیریت متمرکز استفاده مطلوب کرد.

در انتها، آزمایشگاه مرکزی توسط رئیس دانشکده پزشکی افتتاح گردید و مدیر حوزه ریاست دانشگاه به همراه سایر مسئولان از امکانات و تجهیزات آزمایشگاه و نیز از آزمایشگاه میکروسکوپ الکترونی گروه فیزیک پزشکی بازدید بعمل آوردند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • گروه خبری : 133981
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست