×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1397/05/03 - 08:16
  • بازدید : 30
  • تعداد بازدیدکننده : 29
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

گفتگو با رضا طاهریان پژوهشگر برجسته دانشجویی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بعنوان پژوهشگر برجسته معرفی شد

 معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از برگزیده شدن رضا طاهریان دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بعنوان پژوهشگر برجسته دانشجویی خبرداد.

رضا طاهریان در زمینه پژوهش های علمی و چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی، ارائه مقالات در کنگره های معتبر داخلی و خارجی، ثبت اختراع و همکاری در کمیته پژوهشی فعالیت های شایانی داشته است؛ گفتگوی روابط عمومی با رضا طاهریان پژوهشگر دانشجویی برجسته  دنشگاه را در زیر بخوانید.

رضا طاهریان گفت: تمامی تحقیقات به معاونت پژوهشی دانشگاه ارائه شد و دانشگاه بر اساس آیین نامه هایی که از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده است مقالات و پژوهش ها را بررسی و امتیاز بندی می کند و در صورتیکه حائز دریافت امتیاز لازم باشد پژوهش ها عنوان پژوهش برتر را به خود اختصاص می دهد. 

وی با بیان این موضوع که مهمترین پژوهش ها در حوزه اطفال، شناسایی عوامل قلبی و عروقی و حوزه طب سنتی انجام شده است خاطرنشان کرد: در پژوهشکده غدددرون ریز و متابولیسم و بیمارستان کودکان مفید تحقیقات گسترده ای با کمک اساتید دانشگاه انجام شده است که یکی از مهمترین دستاوردهای آن؛  اختراع دستگاهی تحت عنوان زاویه سنجی ورود سوزن به بدن است  که در اداره ثبت اختراعات کشور ثبت شده است.

وی ادامه داد این وسیله امکانی را ایجاد می کند که در بعضی تزریق ها و جراحی ها که نیاز به زاویه خاصی برای تزریق و نمونه برداری وجود دارد، بعنوان دستگاهی کمکی از این وسیله استفاده کنیم.

رضا طاهریان با اشاره به نقش محوری و اساسی اساتید دانشگاه در راستای گسترش فعالیتهای پژوهشی گفت: موتور محرک فعالیتهای پژوهشی و تزریق دانش به دانشجویان را اعضای هیات علمی و اساتید تشکیل می دهند. وی ادامه داد: حمایت اساتید، اشتیاق و علاقمندی ایشان به رشد و شکوفایی استعدادهای دانشجویان سبب شده است تا فعالیتهای پژوهشی با سرعت بیشتری در این دانشگاه انجام شود. بنده شخصا موفقیت خود را مدیون اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه هستم. 

دانشجوی دانشگاه با بیان این مطلب که دانشجویان باید از دوران دانشجویی و زمان خود بهره کافی را ببرند و ایده های خود را پیگیری کنند تاکید کرد: دوره پزشکی عمومی زمان مناسبی است برای اینکه دانشجو فعالیت های پژوهشی انجام دهد و ایده های خود را به صورت مقاله یا اختراع ارائه دهد و توصیه می کنم دانشجویان در این مسیر از مشورت اساتید و پیشکسوتان غافل نشوند.

وی امکانات و تجهیزات دانشگاه را در حوزههای علوم بالینی، پایه و آزمایشگاهی به منظور انجام فعالیتهای علمی و پژوهشی در حد مطلوب و استاندارد ذکر کردو بهرمندی از این امکان را به دانشجویان توصیه کرد.

دانشجوی مخترع دانشگاه با بیان این مهم که اساتید از دو جنبه ارائه فعایتهای پژوهشی و ارائه مشاوره و راهنمایی می توانند به دانشجویان کمک کنند، نقش بی بدیل اساتیددانشگاه را در مسیر دستیابی به موفقیت خود یادآور شد و گفت: اگر چنانچه پژوهش های دانشجویان با کمک و مشاوره تخصصی اساتید در مسیر درست و مناسبی قرار گیرد ماحصل فعالیت های پژوهشی تحت عنوان مقاله به دنیا عرضه می گردد و یا ایده ها تبدیل به اختراع خواهد شد.

طاهریان با اشاره به فعالیتهای دانشگاه در حوزه های مرتبط باعلوم پزشکی نظیر؛ برگزاری کارگاههای توانمدسازی، حمایتهای فردی، بین فردی، مدیریتی، کنترل احساسات و ... اظهار داشت: این  دوره ها با هدف ارتقا مهارتهای فردی برگزار شده است که ضمن آن صرفا سواد علمی و آموزشی علم پزشکی مد نظر نیست چرا که در حوزه علوم پزشکی بیشترین خدمات به مردم  ارائه می شود و موضوع آموختن علم و رشد اخلاق و مهارتهای بین فردی اهمیت بالایی دارد.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • گروه خبری : 133939
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست