• تاریخ انتشار : 1398/02/04 - 13:27
  • بازدید : 48
  • تعداد بازدیدکننده : 47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آغاز فعالیت کمیته فناوری و کارآفرینی دانشجویی دانشکده پزشکی

در جلسه ای با حضور دکتر مقیمی مدیر فناوری دانشگاه، دکتر ضیایی معاون پژوهشی دانشکده پزشکی و دکتر جهانمهر مسئول امور فناوری های دانشجویی دانشگاه، کمیته فناوری و کارآفرینی دانشجویی دانشکده پزشکی راه اندازی شد.

در این جلسه جمعی از دانشجویان مقطع Ph.Dو کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی، دانشکده بهداشت و دانشکده فناوری های نوین نیز حضور داشتند.

در ابتدای جلسه دکتر ضیایی معاون پژوهشی دانشکده ضمن تاکید بر فناوری و پیشرفت چشمگیر آن در جهان امروز اظهار داشت: هدف از تربیت دانشجویان Ph.D  و کارشناسی ارشد این است که افرادی خبره و فعال در زمینه های مختلف درمانی، آموزشی و پژوهشی فارغ التحصیل شوند تا بتوانند با نیاز سنجی هایی که از جامعه اطراف خود و نیز در سطح بین الملل انجام می دهند ایده پردازی نموده و تولید ثروت نمایند.

وی افزود: تمامی مسئولان دانشگاه در حوزه فناوری تسهیل کنندگان مسیر هستند و دانشجویان با مغزی متفکر و ایده های نو در این راه می توانند فعالیت نموده و کشور را در تولید علم و ثروت یاری دهند.

در ادامه دکتر مقیمی مدیر فناوری دانشگاه ضمن بیان سخنانی درخصوص دانشگاه نسل سوم، تبدیل ایده به محصول را مهمترین هدف این نوع دانشگاه ها عنوان نمود و اظهار داشت: دانشگاه نسل اول در حوزه آموزش و دانشگاه نسل دوم در حوزه پژوهش فعالیت شایان توجهی داشتند و درحال حاضر ما در شرایط مناسبی از نظر آموزش و پژوهش هستیم . اکنون زمان آن رسیده است که به سمت کارآفرینی و تبدیل ایده به محصول، ارتباط با صنعت و تولید ثروت به پیش برویم و دانشجویان متفکر در این حوزه را حمایت کنیم.

ایشان در ادامه سخنان خود افزود: هم اکنون 4 مرکز رشد علوم دارویی، دندانپزشکی، طب بازساختی و تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وجود دارد که حدود 60 واحد فناوری و شرکت دانش بنیان در آنها مستقر هستند و بیش از 100 محصول را تولید و به فروش می رسانند. این مراکز رشد، بستری مناسب و فرصتی طلایی برای دانشجویانی هستند که می خواهند ایده های خود را به محصول تبدیل نمایند.

مدیر فناوری دانشگاه ضمن تاکید بر اهمیت ارتباط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با دانشگاه های غیرعلوم پزشکی کشور بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی با دانشگاه هایی همچون دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه فناوری، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در حوزه آموزش، دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه شهید بهشتی ارتباط تنگاتنگ دارد و ارتباطاتی نیز با دانشگاه های خارج از کشور وجود دارد تا با همکاری با یکدیگر بتوان گام های بلندتری در حوزه فناوری برداشت.

ایشان در انتها خاطرنشان کرد دانشجویان با ارتباط بیشتر و گسترده تر با کمیته فناوری دانشجویی دانشکده پزشکی می توانند مهارت های عمومی و تخصصی خود را ارتقا داده، خلاقیت خود را پرورش دهند و در قالب یک تیم منسجم و علاقمند در تولید علم و ثروت درجهت برطرف نمودن نیازهای جامعه گام بردارند.

در انتها دکتر جهانمهر مسئول امور فناوری های دانشجویی دانشگاه توضیحاتی را درخصوص اهداف این کمیته و نحوه ارتباط با آن ارائه نمود. همچنین اعضای هیات علمی و دانشجویان حاضر در جلسه مواردی را مطرح نموده و به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی,گالری تصویر
  • گروه خبری : 133915
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست