×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1398/04/23 - 10:15
  • بازدید : 54
  • تعداد بازدیدکننده : 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

اعضاى هیات علمى دانشکده پزشکى از آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکى تهران بازدید نمودند

معاونت پژوهشی دانشکده پزشکی اعلام کرد؛ جمعی از اساتید دانشکده پزشکی  شهید بهشتی و اساتید مستقر در برخی از بیمارستان های وابسته به  این دانشگاه، با  هماهنگی انجام شده  از سوی  معاونت پژوهشی دانشکده  از آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در تیرماه سالجاری  بازدید کردند.

این بازدید با هدف ترویج و آشنایی هر چه بیشتر با تجهیزات آزمایشگاه و کاربردهای مدالیته های تصویربرداری موجود در آزمایشگاه انجام شد.

 طبق برنامه از پیش تعیین شده، پس از پذیرائی و سخنرانی  دکتر شریف استادیار ایمونولوژی و عضو تیم راه اندازی آزمایشگاه جامع پیش بالینی دانشگاه تهران و معرفی  اهداف تاسیس این مرکز  و  امکانات و بخش  های مختلف آن ، مستقیما به بخش  ها  مراجعه گردید و از قسمتهای  مختلف آن  از نزدیک بازدید شد.

 از جمله امکانات  موجود در این آزمایشگاه که در طبقه 1- ساختمان اصلی  واقع شده  است ، میتوان به  امکاناتی چون تصویر برداری  با اشعه گاما از حیوانات، micro-PET، میکرو سی تی، تصویر برداری نانو، سیستم آنالیز و مشاهده حیوانات کوچک ،آزمایشگاه کشت سلولی، امکان نگهداری حیوانات آلوده به رادیو اکتیو پس از  تصویر برداری  اشاره نمود.

 از دیگر مزایای این مرکز ، علاوه بر  حضور افراد مجرب در هر زمینه  ، تجهیز  آزمایشگاهها با وسایل ایرانی بود  که بنا به  توضیحات ارائه شده  همگی کاملا در ایران ساخته شده  و هیچیک مونتاژ شده نبودند.  بعلاوه این مرکز  ضمن اعلام آمادگی  جهت همکاری با پروژه های  علمی،  آمادگی خود را  در ارائه خدماتی چون بررسی متابولیسم با دستگاه  تصویر برداری پت، بررسی عملکرد با دستگاه تصویر برداری اسپکت ، تشخیص سرطان  و بررسی روند درمان، مطالعات بیان ژن و .... اعلام کرد.

در ادامه مشخصات همکاران بازدید کننده  و زمینه فعالیت آنها  برای شروع  پروژه های مشترک و معرفی به سایر مراکز  ثبت شد.

 در نهایت بنا به پیشنهاد دکتر شریف عضو تیم راه اندازی آزمایشگاه جامع پیش بالینی و مساعدت دکتر ضیائی معاون پژوهشی دانشکده پزشکی مقرر شد کارگاههای آشنائی با این تکنیک ها و کاربرد آنها بزودی در دانشکده پزشکی شهید بهشتی برگزار گردد.

علاقمندان به شناخت آزمایشگاه پیش بالینی جهت اطلاعات بیشتر میتوانند به آدرس  www.TPCF.ir مراجعه نمایند.

 

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی,گالری تصویر
  • گروه خبری : 133898
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست