×

اطلاعات جستجو "Enter"فشار دادن

  • تاریخ انتشار : 1400/12/09 - 09:24
  • بازدید : 55
  • تعداد بازدیدکننده : 53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

کتاب اصول ایمنی آزمایشگاه تالیف و منتشر شد

کتاب اصول ایمنی آزمایشگاه توسط کمیته ایمنی- زیستی دانشگاه منتشر شد.

نویسندگان این کتاب ، دکتر مهدی گودرزی، نورینا رهبریان، دکتر سید علی ضیایی و دکتر فتانه سبزه علی بوده و موضوع آن در خصوص آزمایشگاه و پیش بینی های ایمنی است.

در مقدمه این کتاب آمده است: امروزه به لحاظ گستردگی علوم مختلف و تخصصی شدن، یادگیری آنها مستلزم فهم و شناخت شاخه های مختلف است که خود نیازمند داشتن اطلاعات پایه ای و درک جزئیاتی است که حداقل شناخت شاخه ای از علوم را برای ما امکان پذیر سازد. رشته ایمنی زیستی و رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی، امری مهم در سیستم های آزمایشگاهی است.

در فصل اول کتاب، شما با سیستم های ایمنی زیستی در سطوح مختلف که به تفصیل شرح داده شده است، آشنا خواهید شد. در فصل دوم، مباحثی پیرامون دستورالعمل هایی در مورد راهنمای بهداشت و ایمنی در محل کار مطرح شده است. در فصل سوم، شما با ایمنی مواد شیمیایی طبقه بندی، ذخیره سازی آن ها آشنا خواهید شد. در فصل چهارم تا فصل هفتم با موازین ایمنی در آزمایشگاه میکروبیولوژی و پزشکی مولکولی، انگل شناسی و قارچ شناسی ، بیولوژی مولکولی و آناتومی و سیتولوژی پاتولوژیک آشنا خواهید شد. در فصل هشتم نیز با دستورالعمل های رفتار و ایمنی در آزمایشگاه به طور کامل آشنا خواهید شد.

کتاب حاضر به عنوان یک منبع اطلاعاتی مرجع که شامل تعاریف، بررسی جزئیات، و خطرات موجود در آزمایشگاه های عمومی و تخصصی می باشد. این کتاب مشتمل از هشت فصل گردآوری شده است. به طوری که جهت آموزش صحیح اصول ایمنی، بهداشت و شرایط محیط کار برای تمامی متخصصین در هر زمینه ای و برای دانشجویان رشته های بهداشت حرفه ای، بهداشت محیط ، پزشکی و پیراپزشکی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری قابل استفاده می باشد.

  • گروه خبری : اخبار معاونت پژوهشی
  • گروه خبری : 133818
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 39 موجود نیست